Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Nisse är dock inte den enda som skriver ”välmenande” mail till mig om att jag bör tänka om. På något sätt tror dessa personer att jag verkar ha någon relation med Ombudet eftersom jag ombeds ha synpunkter om honom. Jag rekommenderar att det går bra att ha en öppen kommunikation här på Sourze.se för att tredje person ska ha en rimlig möjlighet att bemöta påståendena. Hur kan någon tro, och som dessutom inte vågar gå ut öppet, att jag ska hålla med om att poliser ska ha dispens på att begå kriminella handlingar? Hur kan man ens föreslå att jag ska omvärdera sådana tankar. Poliser, borde enligt mig, dömas hårdare eftersom de ett yrke som är extra ansvarsfullt och de vet mycket väl vad arbetsuppgifterna består i. Likhet inför lagen är något jag förespråkar. Varför ska en yrkeskategori få ”skylla sig själv” när vissa riskmoment ingår i arbetet som sådant medan andra yrkeskategorier får den som valt detta yrke skylla sig själv. Är inte alla människor lika mycket värda? De två yrkeskategorier jag syftar på är Sexarbetare och Polis. Varför är det acceptabelt att en person som säljer sex får skylla sig själv men inte en polis? BÅDA grupperna är mycket väl medvetna om att det finns risker med att utföra dessa yrken Varför ska inte en person, oavsett sysselsättning, få samma skydd utav samhället när yrket innebär fara för personen som utövar det? OAVSETT VILKET så är det faktiskt så att polisen får betalt via skattemedel och alla vi som betalar skatt är på någe sätt arbetsgivare genom att vi bidrar med medel för att betala deras lön. Ska vi då inte få ha synpunkter på våra surt förvärvade skattemedel missbrukas.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?