Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ombudet: har läst artikeln och den lämnar en del frågor obesvarade. Det du "missar" är v a r f ö r polisen gick ut med sådan s t y r k a mot Johan Liljeqvist och hans kompisar? "som gick och sparkade på bilar". Vad händer här? Vad GÖR Johan L när polisen kommer? Ger upp enkelt och säger typ "det var dumt gjort av mig!" Knappast, tror jag. Ordväxling sker och situationen trappas upp och Johan Liljeqvist gör motstånd? Han är sannolikt sen tidigare känd av polisen för aggressiva brott? Polisen går till attack nu... OM det har gått till så, eller liknande, kan jag delvis "förstå" överåklagare Jörgen Lindberg, som säger "att det finns mycket som är oklart i utredningen", men det är i n t e juridiskt möjligt att komma åt./// Buset måste ha klart för sig att polisens befogenheter att ingripa ligger över nödvärnsrätten. Min erfarenhet säger mig att vissa av de kriminella av idag har ingen respekt för någon eller något - och tyvärr knappt för polisen heller. ALLMÄNHETEN klagar för att polisen INTE ingriper ang. buset. När de SEN gör det får de också kritik. ///OM Johan Liljeqvist har varit påverkad, gjort våldsamt motstånd, ect, ska ju också detta inkluderats i helhetsbilden och det KAN vara svårt att kanske e x a k t säga vad som gjorde att han dog?/// Jag har tittat på länkarna till Dagens Eko och få uppgifter förekommer om Johan Liljeqvist. Men min uppfattning är att man, de sista åren, fått order om uppifrån riksdagen att "bekämpa det tuffa buset till vilket pris som helst". Våldet HAR ökat. T o m domstolssalar har fått ändras, byggas helt nya, pga säkerhetsskäl. Orsakerna kan och ska diskuteras. Men att enstaka poliser som ev. går på anabola steorider kan inte vara orsak till detta, menar jag. Av de ca. 500 fall som har anmälts till Björn Ericson undrar jag hur många av dem som själva var påverkade och bråkade, och/ eller tillhörde de tungt kriminella?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?