Valt inlägg:
Steno: intressant resonemang du för. Varken lön eller utbildning är ett automatiskt "skydd" mot övergrepp. Jag har funderat på "stresstester" på människor som arbetar övht inom vården. Typ ett sådant som Finansinspektionen sätter på företag som handhar vårt kapital... Man skulle kunna provocera fram ev. scenarier. Man skulle med sådana tester kunna se HUR en människa agerar i viktiga, farliga situationer! Snack om "likavärde", "rättvisa", "humanistisk männiksosyn" räcker inte då. Du som har varit i restaurangen vet ju hur farligt det är om man inte är stresstålig... Sen vill jag ha tillbaka de praktiska jobben. Ett lands s k "elit" som tror att "allt" sitter i huvudet är kvalificerat dum! Har varit på Spenshults sjukhus, som är privat. Mycket bra sjukhus - för patienten! Men för de anställda vet jag inte. De klagade...;- Fast, de kunde gott vara fler sjuksköterskor. I alla fall på natten! Spenshult hade inte vårdbiträden eller undersköterskor. Städerskan fungerade som "undersköterska" och det tyckte vi var väl ok... Hon var duktig. Och nej, stressade gjorde hon inte. Hon hade gott om tid att prata med oss. Förresten, det mest intressanta var att sjukhuset frågade oss patienter vad vi tyckte var bra - och dåligt!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?