Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag tycker att du skrivit en intressant text om samverkan mellan fackföreningsrörelse och socialdemokratin. Historisk så är ändå den koppling som finns påtaglig. Med tiden så har de olika förbunden valt lite olika linjer. Tidigare var jag medlem i HRF och även aktiv som RSO på deltid. Innan jag fick uppdraget i fråga blev jag ”kontrollerad” en äldre medlem hade ett samtal med mig, i huvudsak för att ta reda på om jag var någonslags rödgardist eller inte. -En och annan centerpartist kan vi ha med men inte gärna ett gäng trotskister.” Som medlem hade jag möjlighet att verka för en annan politik än s, men som sådan i minoritet gentemot de medlemmar som tycket det fanns anledning att ha ett nära samarbete. Nåväl, trots allt ett beslut taget i demokratisk ordning av förbundets medlemmar. En ganska rimlig ordning trots allt. Senare kom jag att byta fack till JUSEK som är uttalat partipolitiskt oberoende, även a-kassan som servar samtliga akademikerförbund är fristående. En ordning som beslutats i demokratisk ordning av medlemmarna. Vilket även det är en rimlig ordning, för ytterst är detta ju en fråga som berör medlemmarna, och medlemmarna endast

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?