Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Steno: Jag är en dampunge ;- Snabb i fingrar och huvud. Lugn för att spela schack... Enligt "dagens" kriterier menar jag att alla har ADHD, någon gång i livet. I o f s inget att skämta om, men nu gjorde jag det.../// Det du tar upp i artikeln och kommentarer är av ytterst allvarlig politisk och ekonomisk natur. Medan LO stannar kvar i en, till viss del, konstruerad tillvaro, hinner utvecklingen ifatt på flera områden. Oavsett regering måste man se över fackets egenskapade pampvälde. Hur ska man annars få unga idag att bli intresserade av sina arbetsliv? Jag kan tycka att 80-talets lönesättning, vilket LO stod bakom, blev skev. Hur värdera "kompetens", "erfarenhet", "utbildning" OM det är NYA arbetsområden som startas inom t ex vårdsektorn? Som jag ser det är orsaken till dagens löneskillnader i grunden inte baserad på en påstådd "könsmaktsordning" utan på kvalificerad dumhet... Vidare har ju förts en politik som i grunden är sjuk och utan empati; a l l omvårdnad av våra nära och kära förkastas. OM jag inte får betalt för "det"...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?