Valt inlägg:
Replik på Inger Nilsson #8
Jag säger att det blivit en norm. En norm är knappast något som dom nyutbildade män/kvinnorna har satt. Den indoktrineras in i dom allteftersom. Varför tror du att den högsta polischefen i gbg dvs PO1, plötsligt ansågs "ha sammarbetsvårigheter med hela övriga ledningsgruppen" gbg polisens dåvarande presstalesman K Friberg gick ut med info att dom KRÄVDE att hon med omedelbar verkan skulle säga upp sig. Enligt infon så skulle så nu ha skett. Det var dock en modig Oswaldsson och således tog hon strid mot de korrupta. Hon kämpade i 4månader, bla internutredningschefen vilken vägrade just "utreda" tex Liljekvistfallet. Jag har dokument som styrker allt det jag påstår. Har börjat så smått att lägga upp tex dokument som internutredningen gbg skriver att en polisman fått ensam tillgång till akten med anmälan mot just den polismannen samt några till. 4månader gav internutredningschefen fullt ansvar till den anmälde att utreda sig själv. RÅ anser att det ej är av intresse och granskar inte ens ärendet. Riksenheten för polismål gbg o malmö har som "norm" att INTE inhämta ärendet, utan går enbart på internutredningsenheternas info och åsikt. Det enligt Bengt Landahl, Lars Willquist, Kristian Augustsson, Peter Herting, Jörgen Lindberg, Björn Ericson, Bo Lindgren, Monica Mimer mfl. Några av nyss nämda har befodrats och är numera och i vissa fall sedan starten på UC malmö.sista instans innan RÅ Kan du nu se ett systemfel?
Fredrik Ekdahl gbg
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?