Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#44 Säkert finns det dylikt neurotiska personer – liksom det finns personer som svänger hur som helst i diskussionerna förmodligen bara för att logiklöst gå motströms. Citerar IO #3 Normativt kan detta ha betydelse för attitydbildning hos framför allt unga individer. Typ: "Kan man begå mord och få en "fet" plats på bästa sändningstid i radion och bli kändis... So what?" Sedan säger du nu att citerar IO//Ge mig 1 e n d a tungt skäl till v a r f ö r ni är SÅ övertygade om att "Annikas liv", via etern på bästa sändningstid, skulle på något sätt bidra till att förändra våra barn och ungdomar, vilka är på glid? Jag kan ge er redan nu det första "MOT". De lyssnar INTE - varken DÅ eller NU - på den typ av program.//sc. OK,,, Vad är det som gäller nu – är det risk för någon normativ påverkan eller ”lyssnar dom INTE - varken DÅ eller NU - på den typ av program” som programmet Sommar med Annika Östberg? På din fråga om SRs syfte kan jag bidra med vad jag tror är ett rimligt sådant – nämligen att det under lång tid i sverige informerats om Vad som hänt kvinnan i fråga. Även hennes bakgrund har så sakta kommit till allmänhetens kännedom – att hon dömts för mord på amerikanska är inte samma sak som att hon dömts för mor på svenska – här kanske domen blivit ”medhjälp” till dråp och kanske fyra års fängelse med en bra advokat och en villkorlig frigivning efter halva tiden – inte så att jag har något emot att de som i akt och mening deltar i väpnade rån od. Där möjligheten att vapnen används dödligt även om man själv inte hållit i vapnet vid mord/dråptillfället också får straff som motsvarar delaktighet på samma villkor som om du hållit i vapnet – dock inte kategoriskt,,, man måste ta hänsyn till omständigheterna för respektive persons medverkan. Jämför det som hände med Juha Valjakkalas med flickvän – det var inte så länge sedan och han är väl frigiven eller blir i rappet om jag inte är felinformerad – det var förvisso inte några polismord, men minst sagt tämligen skruvat dödande var det. Du säger också att ”någon teoretisk "könsmaktskonstruktion" är bara nonsens”, men det kan du väl inte på allvar mena? I så fall skulle väl alla ha samma lön och samma övriga förutsättningar på arbetsmarknaden och i hemmen vilket inte är fallet. Det pekar på möjlig påverkan i andra sammanhang också – både i fråga om könsmakt och annan makt och både ”positiv” och ”negativ”. Du pratar också om att vissa omständigheter kan påverka instabila människor som inte är så bra på att kontrollera sina impulser och förståelsebrister för sina handlingars konsekvenser – men kan inte då en av livet misshandlad kvinnas berättelse i viss mån bidra till en ökande förståelse – inte i ett slag, men som ett litet steg på vägen. Du säger också nått om att inte ens fattigdom och etnicitet har någon betydelse för våra livsval och i det sammanhanget inte heller genus – den inställningen är knappast oifrågasatt – visserligen motsäger du också dej själv på vissa punkter, men det kanske man inte ska ta på så stort allvar ;-

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?