Valt inlägg:
Nej Inger O det har inte hjälpt någon att bli tyckt synd om, förutom då de som känner sej riktigt löjliga i offerrollen, men det är en annan historia. Det *R inte något plötsligt intresse för Annika Östberg, inte heller för andra kriminella extrempersoner av typ bankrånare och polismördare som skriver memoarer och deltar i intervjuer - varför kan man ju undra om det skulle vara en mätbar effekt för kriminell introduktion. Nej Inger jag tror snarare på en motsatt effekt - att just en nedbruten fd kriminell kvinna som kan berätta om sitt förlorade liv och kanske om det som ledde henne till denna livsbana - en svekfull vuxenvärld. Allmänprevention i form av straff som kallas kriminalvård avhåller tydligen inte från brott i någon större utsträckning - kanske då lite av de kriminellas verklighet direkt berättad. Vi får se - vi vet ju varken vad hon vill prata om eller vilken effekt det kommer att ha. Förresten, mins jag fel? Hade inte du en teori om att det kommersiella våldsutbudet - video och dataspelsvåldet inte har någon större effekt på den allmänt tilltagande våldsmentaliteten? Jag kan ha misstagit mej och har ine tid att gå tillbaka och titta efter, men du vet ju bäst själv :-
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?