Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#9 Bizon: Du verkar visst förvånad över SR: s policy? Det var den som jag citerade i #4 "Ang. teve- o radiolicensavg. Hävdas bl a att "det är inte de enskilda programmen du egentligen betalar för. Det är oberoendet...." OM det hade varit en man, med samma bakgrund, hade detta inte skett. Annika har redan hävdat att brotten b e r o d d e på sitt beroende/påverkan av män. Det resonemanget, som man inte köpte i USA är som bekant uppskattat i Sverige, men det hindrar bl a att syna verkliga orsaker till både brott och svår missbruk. Så ursäkta: Skitsnack säger jag! OM så vore fallet har Annika Östberg en IQ på 35, vilket heller inte har påvisats. Det kostade en hel del att få ut A Ö från fängelset i USA och fortf. sitter hon inne på Hinseberg. Men Annikas historia, som förresten har återgetts redan många gånger, är plötsligt så v i k t i g att den absolut måste berättas igen, men nu i radio på bästa sändningstid. Det är en omdömesfråga - bl a med hänsyn till de mördades anhöriga i USA, och att man ”skickar fel signaler” och därmed en viss risk för attitydförändring, menar jag. Men Bizon: redan aggressiva och kriminella ungdomar, speciellt killar, bryr sig inte om vad du skriver: "en nedbruten och av livet misshandlad kvinna med den bakgrunden". Men det handlar inte om att Annika i första hand är kvinna utan ungdomar lever h ä r och n u. De vill heller inte att du "tycker synd" om dem, ty det har heller aldrig hjälpt någon Fast det är ju en annan historia.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?