Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag har varit på en hel del skolavslutningar genom åren och jag måste säga att de som hållits på skolgården om vädret så tillåtit eller i aulan eller den pyntade gymnastiksalen har varit de i särklass trevligaste. En avslutning jag mins från min barndom i en närbelägen kyrka kommer jag ihåg som den mest opersonliga och obekväma av dem alla. Att ungarna får göra något besök i en kyrka eller en moske har jag inget emot - det kan till och med vara nyttigt att skärskåda de lögnens boningar som fortfarande sprider så mycket villfarelse omkring sej. Det jag verkligen ser som värdefullt för skolavslutningar är att klasserna genom var och en sina bidrag av sångnummer eller andra framträdanden dels förmedlar något vackert och hoppingivande för alla skolkamrater, föräldrar och släkt - men inte minst för de lärare som ser sina små odågor sjunga med sina klara stämmor. All möda med stavning och vildsinta siffror får glöms för ett ögonblick inför den blomstringstid som ska komma och där med finklänningar och vattenkamning av ostyriga kalufser kan den verkliga kärleken ostört få flöda som ett lycka till och ett på återseende och tanken i de små liven - vad vore livet utan sommarlov - och hos föräldrar och lärare - vad vore livet utan ungar...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?