Valt inlägg:
De där änglamakorskor vi hade långt in på 1900 talet fick inte bara barn ifrån fattiga.Herr Strindberg o Siri von Essen sände sin förstfödda till en dylik.Orsaken var att han skulle skriva o hon spela teater o så kom barnet lite pinsamt 7 månader efter bröllopet o det kunde skada bådas karriär. Jag har funderat över Siri här:hon hade nyss förlorat sin enda 3 åriga dotter från första äktenskapet i sjukdom.
Min egen mamma hörde inte till de ogifta mödrar som ofta inte hade något val.Hon o pappa låg visserligen under skillsmäsa men mammas nye man kunde inte få barn så han bad henne på sina bara knän att få behålla åtminstonde mig.Min syster boddde hos farmor som blev förkrossad när mamma dumpade henne på barnhem.Hon var ju äldre o de hade hunnit fästa sig vid henne.Min faster gifte sig under samma tid o de ville inget hellre än att få adoptera Syrran men inte då. Vi skulle inte få ett bra liv:helst såge hon oss döda.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?