Valt inlägg:
#49 Spelar det någon roll vad du har för uppfattning ang. käftarnas betydelse - OM buset tycker det är viktigt? Liknelse: Alla hästar har inte "travhuvud" även om de kan trava. Du ref. till N o r r l a n d s-kuriren och artikeln bekräftar mer eller mindre det jag säger. Dock skrev jag inte att man k u n d e överleva attacken. Det måste alltså hända ett överfall innan polisen kan agera. Jag fick av djurinspektör på länsstyrelsen i Kristianstad reda på bl a ett fall i Malmö, som gällde att en kvinna och hennes jycke attackerades av en kamphund. Efter flera gångers utfall slet den sig till sist loss och högg ihjäl hennes hund. Mig veterligen införde Alliansen krav på Hundregistrering för att kunna få tag på hundägare vid t ex allvarliga attacker. Vad jag förstår har inte det gett tillfredsställande resultat.
Michael: Du skriver: "Rasförbud är ett trubbigt, dåligt, ineffektivt och kontraproduktivt instrument som belastar polisen i onödan för det tvingar dem att jaga ofarliga hundar bara för att de har fel ras.."
Åter igen: varför tror du att det grövsta buset idag söker en korsning mellan staff och rotweiler för att få fram effektivare "busvovvar"? Problemen i Danmark var av samma karaktär, som vi även har i Sverige.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?