Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tartyff #36 Ja kanske att ignorans är det bästa, men jag försöker så långt möjligt vaska fram väsentligheterna ur även rent fåniga inlägg - kanske ett utslag av min pedagogiska läggning :- Ja hur det står till med oss "skribenter" har vi nog visst fog för att undra, men att vi lite till manns och kvinns har en och annan skruv som glappar är jag nog benägen att tro - delvis baserad på en viss självinsikt. Men kanske kan vi se det även som en liten krydda i tillvaron - lite överseende, lite fördragsamhet och lite välvilja i kombination med en smula självdistans är nog ett bra grundrecept kompletterat med var och ens egna hemliga personliga ingredienser. Jag läser inte allt här på Sourze och har nog inte varit så alert att jag noterat din korrespondens med Janne B, men länka gärna till diskussionen så får jag se om jag kan bidra med något av intresse. Jag försöker hålla mej till den strategin att när tillfälle ges bevaka några trådar som jag upplever som viktiga att engagera mej i. Vi brinner ju som bekant för olika saker - det är både av tidsskäl och av nödvändigheten att inte bli sittande framför datorn - jag mår ganska så mycket bättre med en del fysisk aktivitet vilket jag ibland får med råge och då är inte det bra heller :- - Min farmor brukade säga "För mycket eller för lite skämmer allt" och det ligger något i den tanken - de där man brukar säga är så svenskt "lagom" är nog inte så dumt ändå - om det inte missbrukas till att bli någon sorts allmänt ointresse eller fadd slätstrukenhet, men det är nog ingen risk här på Sourze i alla fall...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?