Valt inlägg:
#26 Jag läste ditt inlägg #22 två gånger, men fick inte ditt resonemang till hur barn funkar, i förh. till våldets orsaker och verkan att stämma riktigt överens.
Redan inledningsvis antyder du, men du utvecklar: "att en våldsbenägen ungdom eller annan person skulle vara omedveten om våldets konsekvenser är en osann konstruktion för att slippa se den verklighet som det civila samhället framskapat genom bla. ansvarslös kommersiell kultur, konkurrenstänkande, social polarisering och ekonomisk segregation." 1 Åter igen - anser du att man föds med v e t s k a p om våldets konsekvenser eller lär man sig av de vuxna som man har kring sig, redan tidigt i den sk "förlängda barndomen" och därmed förstår innebörden av våld? 2 I samma påstående tar du upp orsakerna. Har man befunnit sig i extrema situationer där faktorer som du åberopar inte har någon betydelse alls existerade inte! så vet man att dessa förklaringsmodeller är "politiskt korrekta" men knappast objektiv sanning.
Jag ser inte media/teve vara en direkt orsak till ökat våld. Det vore att smita ifrån sig ledningsansvaret som förälder... Däremot i b r i s t på ledning påverkas barn att utföra handlingar härma. Även dataspelets rollfigurer... I övrigt får du tycka vad du vill om mig.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?