Valt inlägg:
Hej alla skeptiker ! Om man nu inte har provat att tvätta med tvättnötter ska man nog passa sej för att göra någon bedömning alls. Det verkar klart oseriöst. Själv har jag använt dom små frukterna ett tag och testat på olika fläckar mm. Självklart var jag en del skeptisk till detta urgammla tvättsätt men jag ville ge det en chans. Och nu har jag hittat ett miljövänligt ej allergiframkallande sätt att få rent mina kläder. Man kan väl generellt säga att det fungerar mycket bra till normaltvätt men vid svårare fläckar använder jag lite galltvål som jag gnider på fläcken före tvätt. Vittvätt kräver lite mer än bara nötter tex Ecovers ekologiska blekmedel, man kan även ha i lite bikarbonat. Att jag skulle gå tillbaka till vanliga kemiska tvättmedel finns inte, utan jag är helnöjd. Och då ska ni veta att jag är en mycket skeptisk person speciellt mot det som kallas miljövänligt...Jo förresten glömde säga att saponinet i tvättnöten även tar hand om tvätten så att den blir mjuk. Du sparar alltså in kostnaden för sköljmedel och för övrigt är tvättnötter billigare än kemiska medel. Den som absolut vill ha lite doft på kläderna kan köpa en flaska eterisk olja och droppa lite i sköljmedelsfacket. Våga prova..sedan kan du uttala dej..Själv ger jag betyget VG till Tvättnötter.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?