Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag håller helt med om essensen i din text. Meditation eller liknande tekniker under andra namn, som Mindfulness, autogen träning etc. är synnerligen värdefulla redskap för att behålla någonslags sinnesro i en omgivning som kan nog vara så kaotisk. Redan tidigt lärde jag genom mitt idrottande olika avslappningstekniker, de har genom åren varit värdefulla metoder för att koncentrera sig inför en komplex uppgift eller bara gå ner i varv. För mig fungerar även en del sorts musik som en slags meditation, t.ex Godbergvariationerna, helst i Glen Goulds senare inspelning i vilken han nästan hällt bromsolja i flygeln. Om jag lyssnar på stycket försvinner efter en tid, oftast redan efter den inledande arian, tid och rum, hela mitt jag koncentreras på de toner som kommer, programenlig och med en urmakares precision från mäster Bach själv genom hans apostel Gould.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?