Valt inlägg:
#12 Inger min intuition säger mig att du är en man, när det gäller konspirationsteorier angående av regeringar eller andra myndigheter iscensatta övergrepp mot egna medborgare, så är huvudproblematiken ett psykologiskt förnekande av sanningar som är för hemska för att kunna integreras i medvetandet. Att inse att 9/11 skedde med delar av USA:s lednings goda minne raserar givetvis de existentiella grundvalarna för dem som tror på den amerikanska modellen som vägen till ett himmelrike på Jorden. Trots att jag aldrig tillbett nyliberalismen tog det ändå emot att innerst inne acceptera det uppenbara. 9/11 har emellertid för mig personligen haft det goda med sig att jag numer aldrig tro på vad en människa med makt - eller längtan efter makt - säger. Lögner och makt hör samman. Och ju högre upp desto grövre lögner. Läs historia. Läs Leo Strauss och Platon. Fundera ett slag på uttrycket: Den ädla lögnen.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?