Valt inlägg:
CMO: Mycket välskriven och intressant artikel med tunga citat. Visste inte att A Hitler sagt att liberalismen var det störta hotet mot hans vision av "tredje riket", men det är i o f s logiskt... Du skriver: "De slår inte längre sönder skylfönster i judiska affärer, de slår sönder det demokratiska samhället inifrån, med yttrandefriheten som vapen." Med anledning av din ingress -demokratins grundläggande värden, förståelse för dessa och därmed förtroendet för samhällets institutioner - bör man ställa sig en fråga: Kan yttrandefriheten vara helt u t a n ansvar? Själv tycker jag att renodlade rasistiska partier ska förbjudas om uppenbara bevis finns. Släck ner SD! Men förekommer islamistisk eller annan politisk/religiös ortodox alt fanatisk verksamhet, som v e r k a r genom att förnedra och plåga andra - ska de också förbjudas. Ytterst vill jag förbjuda så lite som möjligt, men historiskt har vi ju redan kunskap i sak... När det gäller konspirationsteorier om 9/11 har jag inte följt allt. Men det förefaller vara en postmodernistisk företeelse: "Det finns ingen sanning, alltså skapar vi en ny. Sen blir d e t givetvis en sanning..." Tycker mig få detta bekräftat av Dag Nilsson i ovan komm. Däremot är jag tveksam till att säga att det är rasistisk propaganda, däremot politisk och liberaler står inte bakom sådant trams.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?