Valt inlägg:
Jag kan se mänskligheten som löven på en björk. Alla ger till björken och alla får av den. Egotrippade löv menar att björken står i vägen för deras frihet. De kanske säger: "Det är något som krokat fast i ryggen på mig. Jag tror att det är en björk eller nå´t". Dessa egon kan inte inse att de hela tiden är hela björken. Här är det den privata karriären som gäller.De inser inte att det hela tiden är alla delar tillsammans som utgör helheten. Och att därför ingen del kan sko sig på en annan del utan att helheten förlorar. De känner sig små därför att de förlorat kontakten med allt de hänger samman med och som faktiskt ger deras existens ett värde. Ett löv utan björk är värdelöst hur stort och vackert det än är. ---- Jag vet inte Lars Nilsson, om du föredrar krig framför fred. Men att din livsfilosofi i förlängningen leder till krig, om detta tvekar jag inte.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?