Valt inlägg:
#29 #30/ Ja, Sunny fri och Pia I, jag har levt i "exil" i 47 år och står snart inte heller ut med det kompakta hat som möter oss infödda, speciellt i Malmö som en gång blev mitt paradis - Kanske drar vi snart uppåt till mina hemtrakter i Nyköping/Stockholm. Eller Trosa, där jag också har kära släktingar som i flera år har talat sig varma för en flytt av oss till deras charmiga stad ... 1964 gjorde maken och jag ett kortkort försök i Uppsala. Maken blev allmänt titulerad "skånedjäveln" - och det var som sagt på 60-talet ... Att invandrare hatar oss svenskar är lättare att förstå än att svenskar avskyr andra svenskar ... På nära håll har jag t.ex. sett o hört hur min svägerska blev bemött när hon kom från Boden till Nyköping. "Lappdjävel" - Ja, människan är ett konstigt djur - eller kanske snarare precis som djuren/fåglarna: jag tänker på skatorna som tog död på duvungarna. I år igen!! Dem som vi så länge glatt oss åt i björken utanför köksfönstret ...
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?