Valt inlägg:
Jag har just läst igenom en intressant länk igår ang. Motivation.
Begreppet "självförbättring" är verkligen beundransvärda mål, och jag applåderar alla som kämpar med sina ansträngningar, men det kan vara plågsamt fråga att be om hjälp för en person med låg självkänsla och / eller tendenser till depressiva tankar.
Det är lite som någon utan ben höra om en annan person utan ben "att dra sig samman" och bestiga ett berg utan hjälp. Den första killen kan verkligen känna sig ännu mer inkompetent, efter att ha hört hur "bra och lätt det gick för den andra killen som lyckades av ren viljestyrka och väl placerade självhjälp och strategier.
Missförstå mig inte, jag gillar tanken om att öka motivationen - det är fullpackad med positiva idéer och extremt genomtänkt att det kan sitta ett dolt fel i myten om motivationen - då den måste komma från oss själv.
Jag instämmer i att vi alla kan göra något för att hjälpa oss men det är en myt att vi alla kan och skall vara framgångsrika, rik och lycklig genom egen ansträngning och per definition: om vi inte alla kan göra det vi förtjänar vad som kommer till oss.
Hoppas att ni tar detta i den anda som det skrevs .. Dvs en något annorlunda vinkel på saken/ämnet.
Tack för att jag får utrymme här för att få min lyfta fram tankarna om motivation.
/
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?