Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#211. Bizon. Håller med Dig till viss del. Besvikelser hör till livet så att säga. Trots allt tror jag de barn vars föräldrar får sina barn att ha obegränsade förmågor så faller oftast mobbingen av naturliga skäl, dessa ungar låter sig inte mobbas. Får sedan dessa ungar ytterligare bekräftelse av sina föräldrar blir de trygga i sig själva. Och en trygg unge, eller person över huvud taget, har inte behov av att hävda sig. Risken för att bli mobbad eller bli mobbare minimeras med detta. Klart det finns undantag som bekräftar regeln. Och visst finns det de föräldrar som inte gör sitt bästa för sina barn. Det är tråkigt att det är så men samtidigt vet man ju aldrig varför någon gör som de gör oavsett det är bra eller mindre bra. Egentligen tror jag att alla gör så gott de kan utifrån hur situationen ser ut JUST DÅ. Man gör en bedömning utifrån vad man själv har för erfarenheter. Och som episoden Du berättade om nyss…. Härlig unge! Han kommer nog inte att tillhöra de som blir mobbade. Vi måste tillåtas tänja på gränserna. Det är ju faktiskt det som är livet. Saker händer, ibland bra och ibland mindre bra saker. Det handlar om livserfarenheter som viska lära oss av. Jag tror också på något sätt att vi inte får till oss mer än vi klarar av att hantera. Du skriver att Du har en känsla att det inte alls går åt rätt håll. Jag tro på tankens kraft att den är starkare än vad vi egentligen förstår. Masspsykos skulle man också kunna kalla det för. Ta allt elände som tidningar, TV och även Internet producerar. Ta som exempel alla som läser en löpsedel ute på stan. ”MASSMÖRDARE LÖS…” Där förekommer en sorts ”masspsykos” genom att alla fokuserar på just detta. Enligt mig så ”smittar” positivt tänkande ännu mera positivt tänkande, likväl som negativt tänkande ”smittar”. Ta bara på en arbetsplats eller en fest där stämningen är på topp. Det räcker att en enda person som är på dåligt humör tar ner stämningen fullständigt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?