Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#208 Det är helt OK Nettan - jag har för mej att du berättat om dina egenskaper tidigare, och jag tar absolut inte illa upp. Vi gör alla våra misstag och det även utan "egenskaper" :- Så långt håller jag ändå med dej - att vi har att lira med de kort vi fått och kan välja att göra det så bra som möjligt eller som också är en realitet - att därför att vi är oförmögna till dessa för andra så självklara val förhålla oss efter vår egenart och i stället för att vi inte bara ger upp och dör - mot alla odds går en utveckling till mötes som gör även vårt liv uthärdligt. Jag har arbetat med utvecklingsstörda som det hette på den tiden på Carlslunds vårdhem och även med synskadade på Tomteboda blindinstitut - och jag kan säga att jag många gånger förundrades över vilken kämparanda som dessa människor med varierande handikapp ändå hade förmågan att mobilisera, men det gäller inte alla - människan är ju också fantastisk mitt i sin enfaldiga dumhet och det gäller att inte blunda för något.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?