Valt inlägg:
Nettan - citat//Återigen är jag övertygad om att det beror på hur vi vuxna uppför oss som gör hur vi blir bemött.// ja visst är det så och vi "vuxna" beter oss inte homogent moget i alla situationer - tror jag sagt det förut, men säger det igen. - Det vore inte något problem om vi vuxna betedde oss klokt och moget i alla situationer - det är därför att vi inte gör det som vi har problematiken med bla mobbing - alkoholism - brottslighet - social inkompetens osv. Får lov att påpeka att du missat en ordbetydelse i inlägg #205 - Du skriver citerar en mening som du missuppfattat, citerar dej// Vad göra åt krymplingen, skriver Du….Det är Du Bizon och även andra som väljer att se denne person som krympling//sc. Nej Nettan - jag skrev "Vad göra då åt krypungen?" syftande på barnet som inte kunde lära sej gå som andra barn och därför upplevdes som besvärlig och hämmande för de mer försigkomna barnens lekar. Och visst självklart kan även något annorlunda utvecklade människor ha andra och värdefulla kvaliteter. Dom kanske inte valt sitt handikapp, och dom kan inte välja hur andra ser på dom och bemöter dom lika lite som du och jag - det enda vi egentligen kan är att förhålla oss till den tvingande verkligheten med de personliga egenskaper vi har - vilka vi heller inte valt :-
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?