Valt inlägg:
#199. Bizon. Exakt, säger inte emot Dig att det troligen tar evigheter. Jag vill jämföra det med om det gäller att dressera en hund. Vi kan ta Mastiff som exempel eftersom jag arbetat på en Mastiffuppfödning när jag bodde i Holland. Det skulle vara rena rama katastrofen om jag på minsta sätt gav hunden övertag. Vill man verkligen ha igenom någon förändring så går det inte bara att komma fram till hur man ska gå till väga.man måste följa det till punkt och pricka. Blir det tjafs igen – BÖRJA FRÅN BÖRJAN, och det omgående…..tills det fungerar. Är vi inte beredda att verkligen göra något åt problemet så kommer vi inte heller att kunna göra det. Någonstans måste man dra i handbromsen annars accelererar det. Det är ändå vårat val, att göra något åt problemet eller stå och titta på och skylla på ”flocken”. Jag håller inte med. Varje människa måste gå till sig själv och fråga vad som ligger i mitt eget ansvar. Skulle jag kanske skylla ifrån mig på de andra som arbetade på samma uppfödning om jag hade misslyckats? Ansvaret ligger hos mig och ingen annan i de beslut jag tar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?