Valt inlägg:
#194. Bizon. Hur jag skulle göra om jag fick komma med förslag….Det är en komplex fråga men jag skulle nog först och främst samla alla föräldrar, både mammor, pappor lärare och även elever. Skulle boka in en avtalad tid och är övertygad om att de som är intresserad av att försöka få en lösning skulle komma, resten skulle fortfarande inte bry sig. Därefter skulle jag be samtliga komma med förslag på lösningar. Varje person som är närvarande skulle få skriva ner tio förslag på hur man löser konflikten och fokusera problematiken på detta. Alla förslag som innebär begränsningar ska inte diskuteras av den enkla anledningen att det är lösningar som behövs, INTE konstaterande på vad som redan existerar eller hypotetiska situationer som eventuellt kan inträffa. SÅ SKULLE JAG BÖRJA! Därefter kommer man säkert fram till något vettigt om man bara vill. För frågan som jag ställt mig många gånger är om vi verkligen vill ha bort mobbing och låta alla vara jämlika?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?