Valt inlägg:
#188. Bizon. Men hallå där, jag har väl aldrig påstått att det inte är några som försöker och instämmer i det Du säger men uppenbarligen är det något som blir fel utifrån hur resultatet blir. Har Du då inte läst ett enda ord av vad jag försöker förmedla???? Det ligger på vuxnas ansvar att lära barnen de värderingar vi vill ha. För mig är värderingar att respektera alla för vad de står för, oavsett jag tycker helt annorlunda. Du och jag diskuterar runt och Du upprepar Dina argument, vilket resulterar att jag upprepar mig i mina svar på det. Hur välvilliga än människor försöker vara så måste vi stanna upp och tänka till. Vi kan inte bara försöka och försöka utan att stanna upp och se resultatet av hur vi beslutar oss föra att göra.
Vi är alla så välvilliga men de flesta av oss stannar aldrig upp och tänker utan förlitar sig på hur andra går till väga när istället varje person borde gå till sig själv och fråga sig vad som känns rätt. Då och först då kommer det att bli lite förändring är jag övertygad om.
Bizon, det är Du som drar upp händelser om att låsa min gallergrind, cykel etc. DETTA ÄR SJÄLVKLART. Vad jag sade att vi alltid gör ett val i varje situation och vi kan bara gå till oss själva i första hand och våga stå upp för våra värderingar. DETTA ÄR MITT VAL och jag försöker leva efter det. Kanhända några inte håller med mig alltid men ärligt talat så skiter jag i om jag anses obekväm eller ej. Jag måste kunna leva med mig själv. Svårare än så är det inte.
Vaddå rädsla???? Förstår inte frågan. Det är Du som påbörjat detta med att det händer hemskheter överallt i världen. Vart vill Du komma. Jag skrev bara att vi har ett val i alla situationer. SVÅRARE ÄN SÅ ÄR DET INTE. Har Du problem med det.
Vad jag vet har jag inte diskuterat ”Dina ungar” specifikt för de vet jag inte något om. Jag försökte, och försöker fortfarande få Dig att förstå att allt handlar om olika val vi gör i olika situationer. Jag förstår heller inte Ditt resonemang att se det negativa i allt. OM NÅGON TAR NÅGOT SÅ TAR DE DET OCH JAG HAR BARA ATT GILLA LÄGET ELLER LÅTA BLI. Och låt mig vara naiv om Du tycke det. Du känner ju inte mig så hur kan Du uttala Dig om jag är naiv eller inte?
Det är jättegulligt av Dig att försöka få mig att förstå….Jo Bizon…Jag förstår mycket väl hur Du resonerar men jag håller bara inte med. FÖRSÖK FÖRSTÅ att jag tagit ställning för vad jag tror på. Nej, jag känner mig inte träffad men tycker Du verkar vara en ovanligt inbilsk karl som inte förstår det svenska språket trots att jag upprepat mig ett antal gånger. Ska jag behöva upprepa mig ännu en gång?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?