Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Citera Nettan #187//Det är vi vuxna som ska lära barnen att göra rätt val, att se vilka olika konsekvenser ”fel” val kan innebära men att man alltid har ett val. DETTA är inget någon vuxen försöker förmedla utan anklagar allt och alla för att världen ser ut som den ser ut ta nattman faktiskt måste börja hos sig själv.//sc. Där har du fel igen:- Det kryllar av människor - föräldrar, lärare och annan skolpersonal som faktiskt försöker ge ungarna en schyst syn på sej själva och varandra - för att inte tala om all hårt arbetande förskolepersonal. Jag tycker inte att vi ska förringa deras arbete. Så frågar du om jag åtminstone har försökt bibringa mina ungar och elever någorlunda acceptabel livshållning - ja du kan ju alltid gissa. Till och med i diskussionen med dej försöker jag få dej att förstå att det lättvindiga, ytligt naiva resonemanget du för där du utgår från att den som mobbas valt det själv är helt upp åt väggarna felaktigt och så långt från verkligheten man kan komma i de allra flesta fall. Och nej att låsa cykeln är inget dåligt exempel - det är bara det att du inte förstod det - lika lite som du förstår att dina pseudoval att låsa din gallergrind och i skydd av dina skal betrakta världens elände utan att faktiskt välja den förändring du förordar därför att du är matad med rädsla - rädsla för att någon ska ta den materia du lyckats skrapa ihop som du dessutom förmåtts att tro att du valt att skrapa ihop eftersom du är den unika människa du är. Ta inte det sista personligt, jag skriver i duform bara för att det känns naturligast just nu, men känner du dej inte träffad så ta inte illa upp. Att jag i inlägg #184 sagt att det inte är något fel på ditt resonemang eller nått liknande var mer exakt detta - Citerar mej//Jo Nettan #183 Jag har inte sagt att ditt sätt att resonera är "fel" jag sa att det är naivt vilket inte är synonymt - jag förstår det du säger, men liksom du så har jag en lite annan syn på det hela.//sc. Du undrar "Vad är då egentligen problemet?" --- ja förutom att du anser att den mobbade väljer att bli mobbad så är nog problemet att jag har andra erfarenheter än de du har eller resonemangsmässigt vill ge relevans. Jag kan inte ge dej något stöd i de tankegångarna lika lite som jag kan ge artikelförfattaren det, men där har du en som åtminstone i den här frågan tänker som du...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?