Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#182. Bizon. Du säger att mitt resonemang är ”fel”. Kanske är det det utifrån Ditt synsätt. Det kan bara Du avgöra. Det Du talar om är inte fel utifrån hur Du resonerar men jag har ett annat synsätt som jag tror på och försöker efterleva det. Jag struntar också i ”flockmänniskan” eftersom det är ett val vi gjort att tillhöra flocken när vi märker att ”flocken” handlar fel utifrån mina värderingar. Jag måste ALLTID kunna stå för det jag gör. Jag kan ALDRIG beskylla någon annan för att jag tagit ett beslut som inte blev som jag tänkt mig. Det är ändå mitt beslut. DET ÄR DETTA VI, enligt mig, MÅSTE LÄRA VÅRA BARN. Och belöningssystemet måste ju fungera så att vi belönar utefter den unika människans egenskaper och värderingar. Du är dessutom väldigt negativ när Du säger att ”en ingen så välmenande mamma har en chans mot verkligheten”. Ja, med den inställningen har vi heller ingen chans. Men Bizon, ta till Dig det jag skriver att vi MÅSTE SE MÖJLIGHETERNA, INTE BEGRÄNSNINGARNA. Du kan heller inte prata om ”deras” om vi resonerade såsom jag försöker få Dig att förstå att det är jag och ingen annan än jag själv som måste gå till mig själv och stå för mina egna värderingar. Kanske kan jag inte tygla grupptrycket men det innebär ju att gruppen inte utgår från sina egna värderingar utan går utefter andras värderingar utan att våga stå för sina egna värderingar som enligt mig är det viktigaste för att få harmoni och balans i tillvaron. Det mobbingsfenomen Du hänvisar till beror på att vi inte visar respekt för en annan människa. De som mobbar är, enligt mig, fega stackare som inte vågar ha en egen åsikt utan måste skapa en bekräftelse av något slag. Du skriver ”människan”….Återigen Bizon, Om alla gick till sig själva i första hand och var trygga i sig själva så behöver man inte hävda sig genom att trycka ner andra. Man har alltid ett val, att gå med flocken eller våga stå upp för sina egna värderingar. TROTS ALLT så är det mig själv jag ska leva tillsammans med.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?