Valt inlägg:
Inger och George det där med mobbing är väl vad som sker här på Sourze och den som mobbar tolkar jag som en osäker människa som förmodligen fått en brutalt verbal uppfostran där elaka ord tillhört vardagslivet. Att barn mobbar varandra är nästan legio som en slag av självhävdelse eller det typiska bland grabbar att visa att man vill vara ledaren. Vuxenmobbningen är lite svårare att greppa med tanke på att vi bör ha något att tänka med som ska vara utvecklat åtminstone till sunt förnuft, så att vi förstår konsekvensen av vad säger och gör. Varför ska man tråka folk, kanske för deras utseende eller att någon är udda i gruppen. Det är bra att frågan om mobbing har tagits upp här och vi kan ställa oss frågan om politisk mobbning där vi väljer ut offer och gör antydning om rasism, sådant är ett lågvattenmärke, för ska man hårddra den frågan är vi nog smygrasister allihop, jag tänker närmast på dessa grupper som håller stenhårt på Israel och vise värsa på palestina och dess innehåll,. visst kan man tolka det som smygrasism när okväden hamrar mot varandra och man fördömer folk. Fick jag bestämma så skulle ordet rasism bort ifrån vårt tänkande när det gäller verbalt yttrande och endast användas när det uppstår fysiskt våld och inte ens då behöver det handla om rasism alla gånger när skilda landsmän pucklar på varandra.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?