Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#148, Inger Olsson, Nu tycker jag du vänder på alltihopa, jag menar inte är inte att våld, misshandel, racism o sv inte är brott, det jag menar är att de mycket väl kan ingå i mobbingen, en uppfattning Ola inte delar. Och det är grundbulten i hans resonemang. Genom att separera inslag av våld, rasism o s v från mobbingen kan han föra ett resonemang om att den mobbade kan påverka sin egen utsatthet. Men ett sådant resonemang exkluderar de som lever med neuropsykiatriska funktionshinder, som har problem med att tolka sociala signaler och det ser jag som dubbel stigmatisering av en redan utsatt grupp. Kan du skilja mellan mobbing och en våldshandling, eller rasism för den delen? Om ett barn blir lätt knuffat i ryggen, är det en våldshandling? Om ett barn blir lätt knuffat i ryggen, men faller så illa att han/hon bryter armleden, är det en våldshandling? Samma sak med rasism, om ett barn ropar "din fula dumma finnunge", är det rasism? Om ett barn ropar "din fula gula kinesunge" till en asiat, är det rasism?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?