Rapportera inlägg

Valt inlägg:

# 134 Anna Nyhm: i bl a svaret till Sunny # 59 skriver Ola "Det du har varit med om kallar inte jag mobbning, utan mer psykisk och fysisk misshandel." Rubriken till artikeln tror jag Sourze red. skrev. Utöver det finns fler orsaker än mobbing när unga har det svårt alt. begår självmord, tror jag Ola syftar på att en social fitness/mognad får vi inte "gratis". "Mobbad" är en sak och misshandel en annan för många unga - som jag tror har lättare för att hänga med vad Ola skriver. Ges exempel i #9 och här en kommentar #24 "Sen tycker jag att det är lite smått roligt hur ni alltid tar till dom värsta tänkbara situationerna. Om någon blir mobbad för att den är en besserwisser, då kanske denna människan bör tänka om lite. Om den nu har en önskan om att passa in. Do you get the point? " Det framgår på några ställen - även i texten - att Ola syftar mer på det där som vi kan kalla också för "växa-upp retandet". Ref. till min komm. #133 ang. innebörden. Enkelt uttryck: som vi behandlar andra får vi också svar på. Gäller även barn/ungdom. Tror det var Lars Nilsson som skrev en artikel om vår mentalitet ang. svensk tävlan i "först kränkt"- typ... M a o om vi vuxna är ovanligt överspända/stresskänsliga - hur formar vi våra barn?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?