Rapportera inlägg

Valt inlägg:

forts. Nu har jag läst kommentarerna och kanske bör man tillägga att det på åtminstone forskningsnivå, och därmed litteratur, finns diskussioner om hur olika slags "mobbningar" uppstår. Som i även brott finns alltid någon form av provokation med - sett utifrån gärningsmannens kvinnans perspektiv! Att det sen juridiskt och/eller moraliskt inte håller är en annan sak. Går vi då till barn/ungdomar kan det i vissa fall vara interaktivt när mobbing uppstår. Inget barn föds snusförnuftigt och rationellt, vet exakt vad som ska göras vid rätt tidpunkt och plats. Bara det att vara "social" - vad betyder det för ett barn kontra en vuxen? Min erfarenhet gn åren säger mig att det oftast leder till svåra mobbningstillstånd om barnet, den unga/unge saknar vuxna sociala och empatiska vägvisare. Men artikeln handlar inte konkret om mobbing som jag ser det. Men kan man även "mobba sig själv" gn att ständigt försöka vara någon annan än den man verkligen är - och därför känner utanförskap?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?