Valt inlägg:
Du har säkert rätt! Jag valde själv at bli dumpad på ett barnhem och visst var det mitt fel att dessa kallades horungar och annat i skolan. Skolagan fanns kvar och det är lätt för en lärare att slå någon som de vet inte har någon vuxen som kan klaga. Jag borde absolut klarat av att fixa en bra forstermamma innanjag började skolan. Rena slarvet alltså. Att jag hade ett röst handikapp och stammade svårt var en liten rolig hobby jag lade mig till med under långa nätter inlåst i fostermammans mörka garderob .Det blev liksom lite mysigare att skrika sönder rösten. Att barnen dansade runt mig ock skrek snälla saker som - När du går hem ska vi ta dig eller - Dra av horungen byxorna var säkert deras försök att få kontakt. Jag får skylla mig själv att jag misstolkade deras välvilliga närmanden. När läraren släpar ett barn genom hela salen i håret blir ju ett godkännande av läraren: - Henne får ni gärna sprak lite på. Men jag kunde ju har rakat av mig håret: urkorkat av mig att behålla det. Att läraren inför hela klasen i 7.an sade att - Ni ska akta er att bli som henne var säkert bara smicker? Han var väl rädd att krakarna som inte nådde min status kunde känna sig knäckta. Att jag skippade skolan under klass 7 var defensivt mitt eget fel. Man måste inte gömma sig för barna våds nämnde på annan ort utan borde sovit i skogen nära sin skola.
Jag erkänner. Mea Culpa
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?