Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#42/ Inger Olsson, tack för din kommentar! - Jo av alla mediciner utom morfinet får jag flera uttag som apoteket har reg i sin dator, men morfin och andra narkotika-klassade piller är det nya, kraftiga restriktioner på. Cortison får jag ta ut 4 ggr av innan reumatologen förnyar receptet är s.k. multisjuk - Cortison får jag mot den SLE-liknande, ärftliga sjukd. som, tror man, väcktes till liv av stressen vid ritbordet ... Eftersom inga av mina tre allvarliga åkommor syns utanpå, är det svårt för andra att förstå när jag ibland numera måste säga nej till "hallabalo" - på både gott och ont : ... Men det stora problemet är som sagt morfinet, som jag inte vill ha, men som får skrämmande följder om jag plötsligt skulle vara utan ... Du säger också att du hellre vill vara död än att inte kunna använda dina händer. I mitt fall överlevde jag dödsdomen 2004, då upptäcktes en stor tumör i njuren. Tack vare den fick planerad op av kotan spinal stenos som trycker på flera nerver i ländryggen ställas in för gott. Alltså får jag dras med smärtan som kräver hög dos av morfin för att bli någorlunda uthärdlig ... Inger, jag beklagar verkligen den situation du oskyldigt hamnade i som 13-åring. Läste flera ggr din gripande berättelse om hur fruktansvärt du behandlades i "koncentrationslägret". Efter att ha upplevt sådant förstår jag att även om ditt immunförsvar har ballat ut, så ska det mycket till för att du ballar ur för andra motgångar. Det tror jag är en "bonus" alla vi får som drabbats hårt av olika slag - vi får en enorm inre styrka ...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?