Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ombudet "Ett krav som fanns var att missbruket måste ha pågått i minst 25 år. den här mannen hade missbrukat i 27 år så han var själv säker på sin plats denna gång. Men, tyvärr så fick han inte heller då deltaga i behandlingsgruppen. Skälet den gången var att i 17 av de 27 år han hade missbrukat så hade han gjort det utomlands och det missbruket kunde därför inte räknas honom tillgodo utan i Sverige så stod han noterad för bara 10 missbruksår och det är ju 15 år för lite. Han kom alltså inte med och åtta månader senare så var han död till följd av en dos förorenat heroin. Vår hållning och oförstående inställning i dessa frågor bidrar på ett tydligt sätt till människors död."- Just det här vill jag komma åt och framför allt det förebyggande så att människor inte ens provar på knark. Det lät ruskigt på din beskrivning att kasta folk i fängelse som inte är någon vårdinstitution direkt. Mitt förmenande om behandling och vård ska vara en kombination som går ut på att narkomanen ska avgiftas och förflyttas ifrån det ställe där han umgicks med likasinnande. Jag kommer inte ihåg i skrivande stund vad behandlingshemmet i Norrland hette, men de nådde högt önskade resultat, men om jag inte minns fel var de tvungna att lägga ned sin verksamhet i brist på pengar. Där har vi en viktig fråga varför skulle inte staten satsa stora pengar på narkomanvården, vore inte det rätt och rimligt? Samtidigt skulle de ge stora resurser åt förebyggande åtgärder, det är min åsikt för att få bort knarkandet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?