Valt inlägg:
ombudet din och min moral tror jag inte att den skiljer sig så mycket, båda vill vi vara rättskaffens män och säkert ställer vi upp på de svaga och stöttar dem och slår mot folk som är självgoda till gränsen att vara odrägliga i kvadrat. Inom den ramen ligger min moral. Egentligen borde det finnas en moraldomstol som ersatte kyrkans sk moral Ett samhälle som inte fäster sig vid moralfrågor är inte ett komplett samhälle. Jag förundras över när man någon gång har suttit som åhörare i tingsrätten och lyssnat på spelet mellan åklagare och försvarsadvokat så är allt vad moral heter inte relevant i sammanhanget utan det handlar bara iskallt vad den anklagade har gjort eller inte, möjligtvis i en slutplädering så drar advokaten fram sin snyftvals, då helt plötsligt kommer moralfrågan in i en eventuell dom, fälld eller friad. Jag drar in samhällets moraliska ansvar som du märker och gärna tar med mig den i mitt resonemang, bara för att markera att vi trots allt är bara människor med våra brister och fel. I denna knarkdebatt så utgår vi ifrån olika värderinga hur mycket en människa är värd, ja vill så gärna se människors lika värde att få existera och är det någon som håller på att falla ur ramen tycker jag det är vår skyldighet att ingripa och stötta personen ifråga.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?