Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag har knarkat legalt sedan 1997 - då fick jag recept på mina första narkotika-klassade mediciner mot nervsmärta. Riktigt illa blev det för ett år sedan då jag fick ännu starkare smärta, och läkaren följdriktigt föreslog ännu starkare morfinbaserad smärtlindring. Problemet är nu, förutom att jag INTE VILL vara beroende, att få ut en ny dos när medicinen är slut. Nya bestämmelser gör att numera måste en behörig läkare faxa in receptet när allt är förbrukat - man får inte längre gardera sej för längre tid än en förpackning räcker ... Flera ggr har jag nu med klappande hjärta suttit i telefonkö och till slut ändå inte fått tag på den läkare jag sökt. Hittills har det med nöd o näppe kommit in ett fax i tid till apoteket ... Mardrömmen är att inte veta vad som händer den dag jag INTE hinner få ut medicinen i tid. Man har ju hört att abstinensen då blir gruvlig ... Det här har lett till att jag själv försöker trappa ner, och dras därför med stark smärta trotts att jag kan få starkare medicin. I min journal har läkaren skrivit "Man fattar inte hur hon härdar ut med så mycket smärta" - det gör jag inte heller - Men när jag såg och hörde hur en medpatient led av abstinens efter morfinbehandling blev jag livrädd för att en dag hamna i samma situation.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?