Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag har nu sammanfattat inställningen hos dom som vidhåller att vi ska fortsätta med den repressiva svenska narkotikapolitik som vi nu fört i många år. Deras inställning och deras argument för varför de anser att detta är bra kan kort sammanfattas ungefär så här: 1. Den repressiva politiken har varit synnerligen framgångsrik vilket visas av att....här presenteras i allmänhet siffror som visar att vi i Sverige inte röker så mycket hasch som vad man gör i det övriga Europa. För detta argumenteras också med betydande kraft. Sedan tycks det, om man lyssnar på ledande företrädare, även vara ungefär så här: 2. Narkotikaproblemet i landet är nu så stort att extraordinära insatser måste vidtagas. Det krävs som exempel och då enbart för att möta de akuta problemen ett stort tillskott av narkotikahundar på våra skolor. Situationen är vidare så extremt svår att vi beslutat frångå alla principer vi någonsin haft och dessutom FN:s barnkonvention för att omedelbart kunna låta polisen få rätt att drogtesta barn utan att föräldrarna lägger sig i. Inte vet jag men jag får liksom inte riktigt ihop det där?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?