Valt inlägg:
Att sätta ordet "miljö" framför olika ord i tid och otid, är ett fånigt försök på att "dumförklara" allmänheten.
Ta "trängselskatten" som exempel. ALLA skall vara med och betala för detta och man har "maskerat" detta som en del i infrastrukturen", en fråga som borde avgöras genom folkomröstning, men där man i förväg vet resultatet, men man vågar inte lyssna på denna kritik INNAN valet. Jag VET att majoriteten är för en folkomröstning och att samma majoritet skulle vinna en jordskredsseger MOT "trängselskatten.
Bättre köra huvudet i sanden, det är bekvämast så, för vem bryr sig om vad folket vill. Demolerad demokrati, blir resultatet.
Vem har råd med ännu dyrare försäkringar, hysteriska bränslekostnader, trängselskatt och andra som jag förmodar, fördyrade omkostnader för de som inte har råd?
Att äga och framföra sitt fordon i Sverige år 2010, ÄR en fråga om klasstillhörighet.
Kanske skulle vi behöva införa ett "ransoneringssystem" där alla med eget fordon blir tilldelade, samma mängd bränsle?
Då kan man ju kritisera detta genom att säga att olika fordon har olika behov, men vem skall bestämma över mina behov av transportmöjligheter,
Skall de fattiga åderlåtas på allt vad de äger och har, för att vissa skall få denna förmån, att äga och kontrollera bensinrättigheterna?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?