Rapportera inlägg

Valt inlägg:

En helt riktig och viktig reflektion Linda. Många med mej upplever tantifieringen av småflickor som djupt tragisk och förtryckande på ett sätt som går att jämföra med andra sociala förtryck - även religiösa. Det ensamvargen säger, att det skulle vara så stor skillnad på äpplen och päron beror troligen på att denne inte är en burkabärare men troligen bär "mask" av annat slag. De allra flesta flickor jag någonsin träffat på skulle avgjort vinna på att dagligen försöka förställa sitt utseende till någon sorts godkänd stereotyp. Och i fråga om skönhet så är i alla fall min uppfattning att ett naturligt och osminkat ansikte är att föredra. Visst kan det vara kul med lite krigsmålning någon gång - jag tycker inte att det är så totalt förkastligt och om det bara inte har med tvång att göra så skulle jag väl även kunna tänka mej burka någon gång då all mänsklig djävlighet gjordt att jag helst vill gömma mej - Föresten,,, på en masskerad en gång klädde jag ut mej till larv - framemot midnatt vecklade jag ut mej till fullbildad fjäril och leken kunde börja. Dock då det gäller burka och diverse andra religiöst betingade påbud framstår saken i en mer besvärande dager - då att småtjejer inom islam vid könsmognad SKA täcka sitt förföriska hår så att dom inte med sina lockar uppmanar män att våldföra sej på på dom är den ena sidan av galenskapen är det någon som kommer ihåg kjolfållsdebatten? som i likhet med detta med slöjor och burkor lägger skulden för en våldtäkt på flickan/kvinnan om hon visat för mycket av sina attraktioner - även utnämner detta synsätt mannen till en riktig fullblodsgrobian som i princip kan framleva sina dagar som ansvarsbefriat dumhuvud - eller möjligen då vara så cynisk att han utnyttjar de tillfällen som bjuds och tar för sej av de små godbitarna. Detta är huvudskälet till att jag är emot att föra in ett så fördummande och medeltida tänkande i detta land då vi ju inte för så länge sedan nästa blivit av med det. De flesta män i sverige i dag respekterar andra människor och tar inte för sej utan medgivande - det finns säkerligen undantag - och jag tror faktiskt att det bland dagens moderna musimska män råder i princip motsvarande förhållande - det finns alltid dumhuvuden, men att för den skull burka halva befolkningen betraktar jag nog som att skjuta långt under målet - snarare då i foten. Ska något göras är det väl knappast att befrämja dubbelmoral och ansvarsbefrielse - Ett nej är faktiskt ett nej - vilket gäller även pojkar så väl som flickor, kvinnor så väl som män - liksom ett ja i lust och hetta är ett ja oavsett om någon anser det inte va det "rätta"...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?