Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#503 Michael, du har ju humor. Då finns det hopp om dig också. Jo då, jag ser en mager och knarrig gammal gubbe framför mig på hemmet som sitter där och muttrar om att dom där på Sourze, dom begrep då ingenting. Hur man än förklara. Bra länk förresten. Här är en annan som visar hur material kastas åt alla riktningar men främst till höger i bild. http://www.youtube.com/watch?vSYUx5zJ3yss&featurerelated Det är mot vindriktningen. Tornet är 63 meter brett. Vid 9 sec börjar raset och efter 19 sec har massor kastats minst 120 meter ut ifrån huset. Från en annan film vet jag att det är en flera ton tung del av yttervägen som ingår i kaskaden. Farten är ca 13 m/s. Det bara måste vara ett explosivt tryck som accelererar och kastar iväg material så. Vad det nu kan vara. De ca 10 balkarna av kärnan, vara en ca 200 meter hög, som står upp i flera sekunder måste ha missats av ett "rigid block" som for ner på alla sidor omkring dessa balkar. Hur kan det ha gått till?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?