Valt inlägg:
#495 "Enligt figur 5 så verkar the core ha 70 kvar av sin tillverkningsspec vid 500°C. Tolkar du det annorlunda?" Det man ser på grafen är också det självklara faktum att den faktiska upmätta styrkan i stålet varierar betydligt. Vi har inte hela normalfördelningskurvan så vi vet hur starka de 50 eller 10 svagaste balkarna var. Det var bland annat det jag menade i början av den här debatten med att vi inte vet vad den faktiska hållfastheten var, precis som vi nte vet exakt hur belastningarna såg ut. Det kan du och jag spekulera om hela dagen men faktum kvarstår, det finns inga realistiska scenarion där byggnaden kunde ha motstått den initiala kollapsen. Och precis som Daniel säger ovan och som jag sade i början av debatten, haverier av konstruktioner och maskiner är ofta omöjliga att exakt förklara baserat på antaganden som gjordes vid konstruktionen iaf på ett för alla övertygande sätt. Det är helt enkelt för många okända faktorer och för få och för förenklade ekvationer att tillgå.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?