Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#501 Daniel, det är ett problem att man ser ganska bra på filmerna, men inte kan veta hur långt ifrån mikrofoner finns. Dragracing är mitt enda sportintresse. När man hör en Top Fuel på 8.000 hk göra 0-160 på 1 sek, då får man en uppfattning om vad starkt ljud är. Om man säger så. Att lyssna på samma repa hemma med videon är så långt ifrån verkligheten det bara går att komma. Med det vill jag säga att enstaka knallar nog kan urskiljas på filmer men ett verkligt dån där allt går ihop med allt annat tror jag inte kameramikrofonerna tar in på ett bra sätt. I synnerhet inte de med limiter på ljudet. Jag säger inte emot dig men gör en reservation. Det kan absolut inte vara möjligt att saker faller på 7:ans tak av bara ett ras. 7:an är 180 meter hög. Sprut från WTC1 börjar vid ca. 360 meters höjd. Det står ca 100 meter bort. Det betyder att under ett fall på 180 meter skall material röra sig 100 radiellt från tornet. Det är helt orimligt. Verkligt tunga träffar hamnade på 7:an från våning 18 av47 och nedåt. Det var då inte material som bara strök fasaden utan de slog in i fasaden så pass hårt att det gör delförklaring till denna enorma byggnads ras senare på dagen. Den horisontella hastigheten kan därför inte ha varit försumbar. På bild 4 framgår också att även om det skulle vara en synvilla att material kastas snett uppåt utåt, så inte är det ett ras rakt ner i lodlinjen den bilden visar.----- Det finns teknik att spränga betong med radiovågor. Det handlar om att hetta upp betongen till den temp där kemiskt bundet vatten frigörs. Då utgör det ca 7 av betongens massa och skapar en enorm ångutveckling. I såväl Finland som i Sverige finns experter på detta. Någonstans i denna riktning kan mina fantasier om hur hamna. Dock känner jag inte till något som skulle kunna leverera nog med energi. Så det förblir en lek med tankar. OM det var möjligt så tror jag det skulle se ut exakt som på bild 4. Enstaka explosioner skulle inte höras.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?