Valt inlägg:
#498 Daniel, jag har också tänkt på undertryck efter där tornet stod. Men jag tycker bågarna är för rena. De skulle blåsa sönder mera nära där tornet stod. Undertrycket innebär ju en slags fallvind. Därför ser jag numer en kombination. Dels ser jag bitar som slungas ut från tornet i olika vinklar, även flera grader uppåt. Dels ser jag hur damm, rök, ånga jag vet inte vad det är avgår från bitarna. Och det både sugs tillbaka och bildas mer. Det är som om bitarna är enormt upphettade på ytan så att det på något sätt ångar om dom. Bild 5 berättar också en del. Flera av de 47 "kärnbalkarna" står kvar. En är ca 200 meter hög. Till vänster om den ser man några balkar mitt i pågående fall, som viker sig vinkelrätt ut från de övriga. Det ser ut som om det ångar från dem. På andra bilder ser det ut som att de stående balkarna något senare inte faller åt sidan utan de rasar ner i lodlinjen. Ytterst egendomligt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?