Valt inlägg:
Nyligen släppta Bilder på raset WTC 1 tagna från helikopter av new yorkpolisen. http://blogs.tampabay.com/photo/2010/02/world-trade-center-9-11-new-photos.html Särskilt bild fyra tycker jag är svår att förena med ett rent ras där ingenting annat än jordens dragningskraft är verksamt. I synnerhet är de massor man ser spruta snett uppåt knepiga. Det stora hus som får massor på sitt tak är WTC7 som vid ca 17.30 också kollapsar. Hus 7 är ca 180 meter högt och fast taket inte ser stort ut på bilden är det nästan som en fotbollsplan. Hus 7 anses ha fått så stora skador av träffar från 1:ans ras att de verksamt bidrog till dess kollaps. Det handlar alltså inte om lite gipsdamm som vi ser på bilden. För mig är det fullständig utanför det föreställningsbara att ett rent ras drivet endast av gravitation kan skicka så tunga massor 100 meter bort utåt och uppåt i alla riktningar. Det skall finnas en kompakt klump som slår ner byggnaden uppifrån. Kan du se den klumpen. Jag kan det inte.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?