Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#481483 Daniel, först vill jag säga att du vinner i respekt hos mig, oavsett om vi hamnar i helt motsatta ståndpunkter. Jag känner mig också respekterad av dig. Personligen tror jag att Bazant är köpt för att bakom en dimridå av formler dölja det uppenbara. Det vore en lättnad om det visade sig inte vara så. Kanske kan man inte komma längre i en sådan här diskussion. Jag hävdar att det inte går att överföra tillräckliga krafter till balkarna annat än krockar ände mot ände. Raset går för fort för det. Det blir ständiga "karateslag" mot infästningar. Oelastisk massa som träffar ett golv, det smäller till och alla fästen i balkarna rycks sönder på några millisekunder. Kraften hinner aldrig fördelas ut till balken. Så tror jag. Jag kan ha fel och är öppen för att ändra mig om en dag kommer och jag i så fall även inser det. Det var intressant att höra vad du jobbar med i och med att det har bäring på det vi talar om.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?