Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#477 CMO, sluta kasta termiter på mig! Jag har inte någonstans någon gång hävdat någon ting om någon sorts termit. Aldrig! Jag har sett hur man skarvar järnvägsräls och smälter motorhuvar med möjligen samma variant av termit. Mer kunskap om termiter har jag inte! Däremot så tror jag att du rent ut gissar angående att konstruktionsstål skulle ha ökat värmetåligheten på sätt du påstår på de ca 35 år som gått mellan tornens byggnation och Bazants angivna värden. Jag tror att du har helt fel. Men som Sverige kan stål, så kollar jag lätt upp det i morgon.-----Du har en mängd intressanta idéer om hur det kan ha sett ut när tornen rasade. Men så kommer detta: "Om du kan redogöra för ovanstående ... så finns det anledning att diskutera saken vidare men slutsatsen blir ändå att byggnaden hade rasat av tillgänglig rörelseenergi utan behov av sprängning." Men Hallå! Slutsatsen blir ändå...??? För övrigt tycker jag det är fantasilöst att bara nämna explosiva sprängämnen som alternativ till ett rent tyngdkraftsras. Jag kan tänka mig mycket mer raffinerade sätt att sänka torn på. Dock ingenting av det som diskuteras på nätet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?