Valt inlägg:
#443. "Du vet verkligen inget om nanomaterial va? SEM kan inte se om det finns rent aluminum eller inte." Otroligt korkad förtolkning. Jag skrev att "eftersom de inte gjort XRD men har utrustning för SEM så kunde de bekräftat rent aluminium den vägen." Ett sätt är att visa bilder på aluminiumpartiklarnas nanostruktur före MEK fig 8-9 och efter MEK fig ???, detta eftersom degraderingen av kristallerna blir helt olika beroende på om aluminiumet är förenat eller rent. "sidan 15 fig 9 i deras rapport har en SE bild där man ser aluminumpartiklarna" Du har väldigt svårt att fatta att det är RENA aluminiumpartiklar jag talar om. Du vet, de partiklar som de måste påvisa innan de kan hävda att de hittat oreagerad termit? Korrelationen mellan Al, Si och O i fig 10 indikerar inte rent Al utan aluminiumsilikat, och det vet författarna mycket väl om eftersom de ägnar sidorna 15-19 åt att försöka bortförklara fig 10. Inget av proven i fig 8-9 figurerar i den delen av artikeln: flagan de använder har ett helt annat XEDS-spektrum än de med varandra överensstämmande proverna a-d jämför fig 7 med figur 14, och det finns inga jämförande SEM-bilder på nanostrukturen före och efter MEK trots att de påstår att de observerat "significant migration and segregation of aluminum". "jag förklarade precis för dig att byggnader inte använder sig av nano färger och att färger inte kan skapa nano partiklar som mixar sig på detta sättet" Kaolin används flitigt i rostskyddsfärg världen över, har nanopartiklar, matchar BSE:en perfekt Al2Si2O5OH4 och dess kristallstruktur matchar SEM:en. Visa mig termit med struktur som liknar fig 9.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?