Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#429 Hej Leif-Arne! Möjligen visar rapporterna de minst osannolika händelseförloppen. Jag har i tidigare artiklar bett mina motdebattörer om hjälp att finna rester av de 560.000 kvm ca 100 fotbollsplaner korrugerad och galvaniserad plåt som kontorsgolven göts på och bildade kompositgolv tillsammans med. I varje golv låg, förutom annan armering, dubbla svetsade armeringsmattor med sammanlagd yta på 1.120.000 kvm. Det råkar vara så att en man som var med och levererade plåten då tornen byggdes också var med vid uppröjningen. Han blev särskilt förundrad över att plåtarna var fullständigt förintade. Detta är ingen liten sak att bara tiga bort. Plåt kan inte pulveriseras som betong. Av någon anledning tycks inte heller de i övrigt kritiska mot de officiella rapporterna vilja ta i detta. Och så gott som alla bilder som visas av hur kontorsgolven var byggda utesluter armeringen. Jag har ingen aning om varför det är så. Men det finns minst 1.000 adekvata bilder på uppröjningen av Ground Zero. Det vore underbart om någon kunde säga: Jag har sett plåtarna! OM det hade rört sig om ett ras hade i vart fall upp emot hundra plåtar av över 20.000 brutits loss från betongen och seglat ut en bra bit bort från tornen. Det finns mängder med bilder som visar kaskader med krossad betong och gips. Gipsen fanns inne vid kärnan. Betongen närmast ytterväggarna. Plåtar skulle absolut ha lossnat från fackverken och betongen och följt med i kaskaderna. Uppenbarligen hände något annat med såväl dem som med armeringsmattorna.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?